måndag 22 december 2008

Fototriss

Den här veckans fototriss var att fotografera små juldetaljer. För mig är julen mycket godisgörande, så därför blev två av detaljbilderna på just julgodis. I år har jag fått bra hjälp av barnen. Idag har de gjort mozartkulor samt några egna skapelser



När de gjorde det kokade jag Leilas vaniljknäck har inte hunnit smaka, men det doftade gott.

Till sist en deltaljbild på amaryllisen som blommar för fullt. Hoppas att den inte vissnar innan julafton

Jag har även hunnit med att baka Leilas otroligt goda saffranskaka idag. den var jag tvungen att smaka en yttepyttebit av när den kom ut från ugnen. Den var verkligen otroligt god. Kan verkligen rekommendera den.
Har också varit och trängts med typ hundratusen andra ( ja jag överdiver lite, men det kändes så) för att handla det sista till julmaten. Så nu är det klart, tror jag!
Fick en kommentar om hur jag ska komma i julstämning, tända ljus och dricka glögg. Det har jag gjort, tack för tipset Åsa gillar rosa, jag har ljus tända överallt, glöggen är slut för tillfället och julskivorna har gått varma i CD-spelaren. Lite mer julstämning är det nog här hemma just nu.
Flera bilder från andra fototrissare hittar du här !

3 kommentarer:

Annan sa...

Iiiii... jag måste oxå baka den saffranskakan. Vilket bra tipps. Degar som ska jäsa är inget för mig. Och julstämningen... ja, vad ska man säga. Den lyser med sin frånvaro här med. Hoppas tomten tar med den i morgon.

Anonym sa...

Vad härliga julbilder och vad mysigt med så mycket julbak! God jul!

Unknown sa...

Hej!
Mysiga bilder på Juldetaljer... Jag gillade den första på julgodis... ser gott ut!

Ha ett gott Nytt år
Mvh. Tildé