onsdag 24 december 2008

Da´n före doppareda´n

Idag eller rättare sagt igår, för i skrivande stund är det redan julafton, fast väldigt tidigt, har jag hunnit med att
  • njuta av nybakade scones till frukost tillsammans med barnen
  • vart hos frissan och bytt frisyr, ja igen!!
  • druckit glögg och ätit godsaker his L & P, tack det var trevligt att komma ifrån julstöket en stund
  • haft med oss en liten tjej hem, som lekte med M och hennes kompis L
  • kokat julgröt
  • kokat julskinka
  • bakat mustigt julbröd, det blev verkligen gott, recept hittar du här
  • arbetat i tomteverkstan
  • färgat håret, det hade inte frissan tid med så här innan jul
  • städat det sista

Allt har jag ju inte gjort helt själv...

Sent på kvällen när barnen har somnat njuter vi av första skinkmackan och en kall öl till, så blev det i år med. Det brukar vara en riktig njutning för mig, jag har verkligen älskat skinkmacka med rödbetssallad på. Men ikväll var det så där, det var inget fel på skinkan, inte på salladen och inte på ölen heller. Kan det kanske vara så att det har börjat tappa sin tjusning, den här julmaten?

Nåja, när jag vaknar är det dags för årets mest spännande dag i alla fall för barnen!

GOD JUL!

Inga kommentarer: