söndag 16 november 2008

Veckans fototriss- skräp och sopor

Veckans utmaning i fototriss är att presentera foton på skräp och sopor. Hade inget sådant i något fotoarkiv. Så jag tog mig en promenad ut för att se om det fanns något skräp att foto i närmiljön. Fick med mig lill-J som när han fick veta vad jag skulle fotografera visste precis vart vi skulle gå. Han visste ett ställe i skogen, där det fanns skräp jag kunde fotografera. Han hade rätt, tyvärr. Detta får vi nog ta tag i till våren och rensa bort från skogen. Lite roligt var det ju också att det snöade massor när vi gick ut, inne i skogen hade snöflingorna svårt att ta sig mellan de täta granarna, men lite har det kommit ner och det ligger lite snö på föremålen på fotona.









Vill du se fler bidrag hittar du de här , gå ut och fota du med och var med i fototriss!

Eftersom jag är förkyld och låg hela dagen i sängen igår, jag kände mig lite bättre idag tills efter fotorundan, då fick jag lov att sova i ett par timmar. Jag blev helt slut.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att skräp kan bli så fint!! Hoppas du kryar på dig nu och ha en trevlig kväll! kram Pernilla

Anonym sa...

Här var det lite snö med i skräpet!
Kul!!

Bild 2 blir min favorit!
Ha en skön kväll!

Anonym sa...

Andra bilden är jättefin, synd bara att det finns så mycket skräp ute.

Anonym sa...

skräp kan bli fint på bild, här blev det jättefint! Andra bilden blev min favorit!
Krya på dig! Kramis

Benita sa...

Jättefina skräpbilder alla tre!

Anonym sa...

Synd att folk inte kan lära sig att man inte ska slänga sopor i naturen. Favorit blir den sista bilden

Paula sa...

Andra kortet blir min favorit..

Peter - Datapedagogen sa...

Hoppeti!

Du har tagit jättefina bilder för detta tema tycker jag. Bilden på flasken blir min favvo ... för jag har ju också tagit en sådan *ler*

Keep up the good work!
Peter

Anonym sa...

Fina bilder alla tre....gillar mittenbilden bäst.

Anonym sa...

Min favorit blev den sista, gillade den mycket!
Hoppas att du kryar på dig snart! =) /maria_6909

Anonym sa...

Fina skräpbilder; jag föll för den sista.

Synnøve. sa...

Vackra bilder på skräp i nysnö.
Den första var bäst.
Krya på dig nu.
Synne.

Husbilen Credo sa...

Toppen fina foton - flaskan blir min favorit.
Härligt att ni fått lite snö.
Tack för kommentaren på fredags vitsen - min triss ligger under fotorutan om du vill se det.
Ha en fin dag,

Anonym sa...

Alla bilder är bra! men den i mitten tycker jag mest om. =) /helen_3131


http://marianova.com/users/helen_3131/photoalbum/
fototriss-skrap-sopor

Anonym sa...

Det där hade legat ett tag, vart fall de två sista. Snart har naturen brytit ner det.
Fina bilder.
Ha det gott.

Anonym sa...

ja men visst, vi hittade samma nästan.. kul. Älskar de där gamla rostiga använda och förbrukade sakrena ute där..
ha de gott och bild nummer 2 blir min favvo här:-)

Lotta 8`) sa...

Fniss - trädgårdstok som jag är så ser jag potential i skrotet du visar - kunde ju bli ett konstverk i trädgården, om man trycker ned den bottelösa byttan (bild 3) över en blomma så blir det ett fint blickfång =) alltså min favorit. Krya på dig 8`)

MMS sa...

Lotta- vilken bra idé, kanske ska ta och hämta hem den från skogen.
Tack alla ni andra för snälla kommentarer!

Jah Hollis sa...

Och vi vet ju vad som händer med det som göms i snö...:-)
Fina bilder du fick i alla fall.

phoebe sa...

Gillar hela din triss!! Blev bra allihopa=)

Anna Hammar sa...

fina bilder du fått till..angående mitt får så tyckte jag han såg lite skräpig ut med allt det där på huvudet.. därför fick han vara med..

Anonym sa...

Snyyyygt.
Gillade den i mitten bäst fast alla var riktigt fina.

/Zippo

Anonym sa...

Snygga bilder men den första måste bli min favorit...