lördag 15 november 2008

Förkyld

Usch, jag är sjuk. Så himla förkyld att jag funderar på var all vätska kommer ifrån. Funderar starkt på om det är RS jag har fått. Det ska ju vara en kraftig förkylning med massor med.. ja ja ni vet, och så är läget här. Utan det som finns med på bilden skulle jag inte klara av dagen eller natten för den delen. Skulle ha jobbat imorgon men det går inte, tror inte att patienterna eller föräldrarna uppskattar en sjuksköterska med en droppande kran, inte för att jag skulle orka jobba heller. Idag har jag legat i sängen hela dagen och bara vilat. Barnen överraskades av pappa med bio och mat efter bion. Kul för barnen, hade gärna varit med istället för att ligga här. Jag vet att jag gnäller, men idag får jag tycka lite synd om mig själv. Jag hoppas bara att det är bättre på måndag så att jag kan fortsätta min praktik. Vilket känns roligare och roligare för varje dag, BVC kanske inte skulle vara så dumt ändå.

Måste säga att jag är nog den veligaste personen jag känner. Jag ångrar mig alltid efter att jag har tagit ett beslut, så är det just nu. Tänk om jag någon gång kunde vara nöjd med det jag har, och inte söka nya utmaningar hela tiden.

Nu känns det som att jag har fått ögoninflammation också, ena ögat har kleggat igen och rinner hela tiden. Är inte det en barnsjukdom? Måste ha fått det från någon bebis på BVC, hmmm.

2 kommentarer:

Annan sa...

Stackars dig!!! klart att du ska tycka synd om dig själv. Koka en stor kanna te, ät glass och krya på dig! Klart att det är BVC bebisarna som har smittat dig.

MMS sa...

Tack!