fredag 9 augusti 2013

Att cykla

Har nu jobbat i tre dagar. Cyklat till jobbet "alla" de dagarna.

Första dagen var den cykelbanan jag tänkt cykla avstängd, fick lite småpanik, hittar ju inte riktigt cykelvägen på den här sidan av stan. Nåväl trampade på och letade i minnet, hittade en bro under järnvägen, hamnade i ett villaområde jag inte visste fanns, kom ut på en väg jag kände igen, cyklade förbi en skola jag funderat över vart den finns, kom till slut fram till jobbet, faktiskt i tid.

Andra dagen var den tänkta cykelbanan öppen och det blev lite lättare att hitta. Spöregnade när jag skulle hem, höll på att komma i närkontakt med en bil på väg hem. Letade genast på cykelhjälmen när jag kom hem. Inte värt att förstöra livet om man blir påkörd när man cyklar och inte har hjälm. Skit i frisyren ( kan kanske strunta i att ha i vax i håret hemma och styla håret när jag kommer till jobbet? Dilemma när håret är kort och kräver viss styling för att inte skrämma livet ur patienterna.)

Gillar att kunna cykla till jobbet, gillar att det tar ett par minuter till city. Saknar dock trädgården och vår katt!




Inga kommentarer: