söndag 22 februari 2009

Sköna söndag

Jobbade natten till idag, som vanligt massor att göra, det märks att det är infektionstider, det är magsjuka och falsk krupp för hela slanten. Men det som var mest spännande inatt var att fläktsystemet ballade ur i personalrummet. Det brummade hur högt som helst, det gick inte att sitta där utan att få tinnitus. Enda sättet att få tyst på fläktarna var att öppna fönstret. Hur kallt var det ute inatt? Alldeles för kallt för att ha ett öppet fönster, behöver jag nämna att vi frös?

När jag vaknade tog J och och jag en lång promenad, för lång tror jag att J tyckte. När vi kom hem hade sonen och en kompis byggt en stor snögrotta på tomten, medans barnen byggde på snögrottan gjorde jag en snölyckta och en snögubbe.

Efter det blev det middag med hemmagjord pizza och ett par glas vin!

Inga kommentarer: