onsdag 11 februari 2009

PNV

Sonen är fortfarande hostig och har inte varit i skolan på hela veckan. Idag fick han följa med mig till jobbet en sväng. Skulle titta igenom lite papper i mitt hjärtområde, PatientNärmreVård, han var rätt duktig, men blev mutad med saft, päron, glass och lite choklad. Jag fick en del gjort, men inte så mycket som jag hade behövt. Sen hann jag få en skopa över mig innan jag gick hem, tänk att det finns så förbaskat missnöjda människor som alltid tror att allt var bättre förr. Det var det inte, jag vägrar tro det. Att arbeta med PNV (patientnärmre vård) gör att sjuksköterskan har stor möjlighet att göra det som det är tänkt att vi ska göra, nämligen vara ansvariga för patienternas omvårdnad. Jag har svårt att se att man kan göra det genom att sitta och vända papper på en expedition, långt bort från patienterna. Jag har valt mitt yrke för att jag vill hjälpa andra, jag vill jobba patientnära, om jag hade velat jobba enbart med papper hade jag valt en annan utbildning. Jag kan inte tänka mig att arbeta på något annat sätt än med ett patientnära arbetssätt. Shit vilket propagandatal, men det är helt sant!

Inga kommentarer: