torsdag 19 februari 2009

Idag var det lugnt på diabetesmottagningen, tonåringar har tydligen lite dåligt minne och glömmer bort att de ska komma. Så idag har vi haft genomgång av de flesta blodsockermätarna, finns en del, alla olika insulinsorter, insulinpennor, pumpar, infusionssätt m.m m.m så som vanligt är allt ett virrvarr i huvudet på mig. Undrar om det kan bli för fullt med information?

Tydligen ska det sparas pengar i landstinget, har vi hört det förut? Så jag får kanske höra av mig till de där göteborgarna i alla fall :-)

Imorgon är det dags för skola, känner mig inte speciellt upplagd för det. Hade som vanligt behövt läst lite mer. Måste verkligen försöka vända den här trenden med att läsa lite för lite, till att läsa mycket mer. Men det är tufft att få till med allt runtomkring. Ibland önskar jag att jag hade pluggat allt innan jag skaffade barn. Då hade jag kunnat vara ännu mer ego än vad jag kan vara just nu. För visst är det väl ego att plugga när man har familj?! På sätt och vis gör man det ju för familjen, men först och främst gör jag ju det för min egen skull, och det är familjen som blir lidande, hmm.

Inga kommentarer: