söndag 2 november 2008

Fototriss- kyrkor

Det var länge sen jag var med med tre bilder i fototriss, har helt enkelt inte hunnit med att gå ut och fotografera sen jag började plugga. Men denna vecka är temat kyrkor eller detaljer från kyrkor, fotade en del sådant i somras på semestern.



Katedral i Beziers, Frankrike


Underbart målade kyrkfönster som fanns i ovannämnda katedral

Gammal trappa i en äldre kyrka i en liten by i Frankrike

Fler bidrag från andra som deltar i fototriss hittar du här

11 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Här fann jag tre vackra foton.
Måste nog säga att min favorit blev nummer två. Härliga färger.
Ha det gott.
Synne.

Anonym sa...

Tack! Jag gillar din trapp bild. väldigt vacker, som om den berättar en saga. ha en bra dag! kram

Anonym sa...

Vilket fint kyrkofönster!

Anonym sa...

Trappfotot gillar jag:-)
Kyrkor är inget jag precis fotar, men jag tog en tur till mina jag mest trempat in i:-)
Ha de bäst

Anonym sa...

Vilka vackra bilder i din triss! Fönstret är sagolikt vackert!
Kramis

Sara sa...

Gillar det första fotot. Så roligt att se hur äldre kyrkor ser ut i andra länder.

Bettan... sa...

vilka vackra bilder.Gillar speciellt nr 1. Intressant med utländska kyrkor. Problemet är ju bara att man blir så ressugen :)

Anonym sa...

Så fint kyrkofönster, det blir min vinnare

phoebe sa...

Jag fastnade för trappan!! Den ser så ensam ut men ändå så full av berättelser om så många människor som har hållt i trappräcket=)

Anonym sa...

Har precis promenerat förbi Ulmkatedralen i Ulm, Tyskland. Googla på den så får du se en häftig och mäktig kyrka.......

JeaL sa...

Vackra bilder,
nummer två blev min favorit :)