torsdag 28 augusti 2008

Kommunala alternativ...


Häromdagen blev jag påmind om att jag har lovat att bränna ner bilder från jobbets sommarfest till oss partypinglor och till jubilarerna. Så det har jag gjort idag, alla bilder livade upp min dag idag, vilken rolig fest vi hade i år!


Sen tog jag en lång promenad ner till centralstationen, köpte resekort inför skolstarten på måndag och insåg att det är svindyrt att åka tåg. Ändå så vill våra politiker att man ska välja kommunala alternativ istället för bilen, i mitt fall skulle det säkert bli billigare eller lika billigt att ta bilen till skolan istället för tåget. Men eftersom skolan ligger i vår huvudstad så lockar inte bilkörandet alltför mycket, astrist att stå i bilkö på väg in och på väg ut ur stan. Så det blir tåget och min plånbok blir tunnare än tunnast.

Inga kommentarer: