onsdag 23 juli 2008

Problem med magen?

Läste i en tidning här om dagen att 66% kvinnor uppger att de har problem med magen, i form av gaser. Har funderat på det där ett tag, undrar hur många män som skulle uppge att de hade problem med gaser? Inte så många som 66 % skulle jag tro. Det är mer "godkänt" för män att släppa en fjärt, medans det bland kvinnor och tjejer efter en viss ålder tycker att det är pinsamt om det är någon som hör att det låter där bak. Varför är det så? Det är ju helt naturligt att släppa väder, man får ont i magen om man inte släpper ut ev. luft som finns där inne. Sen ska man ju förstås inte släppa sig i alla sammanhang, man får ju lov att ta hänsyn till sin omgivning, vilket ibland kan vara svårt för män att förstå. Men i den här tidningen fanns det tips på vad man skulle undvika att äta för att slippa gaser i magen, ingen fet mat, ingen stark mat, ingen rökt mat, inget rödvin och inget kaffe. Vad blev det kvar då? Jag har också problem med min mage, det var ju därför jag fastnade för den lilla notisen, men mina problem är av en annan karaktär, avsaknad av gaser och att inte kunna sköta magen när man är bortrest. Det är riktigt jobbigt när inte magen fungerar som den ska.

Inga kommentarer: