torsdag 1 augusti 2013

Att känna sig hemma

Att flytta är inte bara jobbigt fysiskt utan även mentalt.

Mina känslor åker berg-och dalbana och det är bara att åka med.

IKEA har jag, hör och häpna, tröttnat på!
Nu kan jag tala om vart varenda lite del till deras garderobssystem PAX finns att hämta på tag-själv-lagret. Jag kan även tala om vilken typ av inredning som passar, samt vilka de ha slutat att tillverka ( hur kunde de sluta tillverka SKUBB 60*33*32? Inte helt de exakta måtten)

Kan även de flesta byråarna som finns att inhandla på ovannämnda varuhus.

Nu dröjer det ett tag tills jag återkommer, ska bara inhandla lite mer inredning till kökslådorna, ev lite mer inredning till garderoberna, för det var slut på trådbacken som ska ligga på 15 16.

Varför hamnar vi då allt som
oftast på IKEA, och inte på MIO eller någon annan möbelaffär?

De har bra saker till rätt bra priser är väl det enkla svaret.

Hittade förvisso ett väldigt snyggt skåp på Svenskt tenn, men det kostade närmare 200 000 kr och ja.... Snyggt var det i alla fall!





Inga kommentarer: