fredag 2 oktober 2009

Nytt jobb!

För lite drygt två veckor sedan våndades jag här hemma och fattade ett av de svåraste besluten i mitt liv på väldigt länge. Jag beslutade mig för att tacka ja till ett nytt jobb. Det är verkligen med blandade känslor som jag har gjort det. Jag trivs otroligt bra på mitt nuvarande arbete, att få jobba med sjuka barn ger så otroligt mycket. Men, att jobba varannan helg är verkligen inget som jag lockas av. Jag har alltid sagt att om man börjar klaga på arbetstiderna så är det nog dags att börja söka sig efter något nytt. För rent krasst så är det så att sjukhus är öppna dygnet runt, året om, och då behövs det personal. Sen är det ju svårt att få ett nytt jobb, bara så där, jag hade turen (eller skickligheten ;)) att få ett. Så till jul är dags för nya utmaningar inom skolans värld. Ska bli spännande att se vad jag tycket om det!

Inga kommentarer: