fredag 30 oktober 2009

I´m in love.....

Hade idag den stora förmånen att få följa med en en kompis att rida islandshäst. Jag blev helt kär i hästen. Vilken underbar liten varelse. Svart och lite lurvig. Lyssande på minsta lilla hjälp. Har väl aldrig suttit på en häst som gör halt bara man bröstar upp sig och sjunker lite djupare i sadeln, utan att ta i tyglarna. Underbar upplevelse. Det var så många små bitar som föll på plats. Saker som ridläraren säger att man ska göra men som jag inte får till på måndagarna. Men idag, det bara funkade, jag kunde faktiskt! Det här kommer jag att leva på hur länge som helst.

En mamma som tar sig egentid är en lycklig och glad mamma/fru/kompis/kollega osv.

Jag vill också ha en egen islänning när barnen är lite större.....................

Inga kommentarer: