tisdag 27 oktober 2009

En hyllning till teamarbetet.

Igår var det så lugnt på jobbet så att jag imorse önskade att det inte skulle vara det idag. Så förlåt alla ni som jobbade med mig idag. Det verkade som att det var någon som hörde bön :-) Men va roligt det är att jobba när teamarbetet flyter på både i det egna teamet och tillsammans med det andra teamet. SÅ ROLIGT! Man får hjälp när man ber om det, man hjälper till att ronda om den andra inte kan, erbjuder hjälp, får ta sig tid att sitta med barn och föräldrar som har det behovet och känna att de andra backar upp de andra patienterna, m.m m.m. Bra teamarbete = bra patientnärmre vård!

Så idag är en sån dag som jag funderar på vad det är jag har gett mig in i, när jag ska byta jobb. Tänk om arbetstiderna var bättre. Känns faktiskt skit att känna att man "måste" byta jobb pga arbetstider.

När jag kom hem idag, så var jag ensam hemma, tonåringen är hos kusinen på besök, sonen hos f&f, mannen är och tränar. Jag drog på mig löparkläderna och ut och sprang eller joggade, svettig blev jag i alla fall. Men det var tungt, har inte sprungit sen senast, typ 2 månader, så det var som att börja om från ruta 1 igen. Men jag gjorde det!

1 kommentar:

jb sa...

Bra jobbat! Se nu till att du har ordentliga skor när du springer.