söndag 17 maj 2009

Utägd på fikafronten

Dags att ansvara för fika under sonens match. Att ordna med fikat till matcher är baksidan på barnens fotbollsspelande, enligt min åsikt. Fast jag tycker att det är trevligt att handla fika. Sonen har bytt lag till den här säsongen, och då har man ingen riktig koll på hur det brukar vara med fikat (idag var första hemmamatchen), så jag bakade två plåtar med hallonrutor här hemma i morse. Den andra mamman hade bakat tre olika sorter (!), stora moccarutor, kanelbullar och morotskaka, allt så klart hembakt, snacka om att jag blev utägd.... Det var inte en enda som köpte hallonrutor, så nu har vi 45 hallonrutor hemma, fika någon?

Sonen tyckte nog lite synd om mig när han såg att ingen köpt av hallonrutorna, " - nu blir det ju mer fika till oss här hemma. De som inte köpte av dina hallonrutor, mamma missade något! " Ja, det har han helt rätt i!

1 kommentar:

carolina sa...

Jonatan har helt rätt, de var supergoda.