torsdag 14 maj 2009

Tur...

...att jag inte har åkt bil till skolan tidigare, för då hade jag nog inte åkt så mycket kommunalt som jag har gjort under studietiden. Det är så skönt att kunna sjunga högt i bilen till låtarna på radion, på tåget uppskattas inte min skönsång på morgonen, till kaffet finns hållare i bilen, man slipper spilla ut det när tåget helt plötsligt måste stanna för att det har "råkat" hamna bakom en pendel. Man slipper springa mellan perrongerna i ett desperat försök att hinna med pendeln, eller tåget. Nackdelen med att åka bil, man kan inte plugga samtidigt som man kör, om man vill komma fram helskinnad, sen så missar jag att se alla människor på pendeln. På mornarna är jag fascinerad av alla tjejer, som plocka ögonbryn och sminkar sig på pendeln. Vilken snits de måste ha för att undvika att sminket ska göra spår av pendelns skakningar i ansiktet. Sen är det också svårt att sova på morgonen i bilen, men just nu överväger fördelarna för bilåkande framför tåget, för framför bilen finns det ingen pendel som kan stoppa framfarten.

P.S 20 dagar kvar D.S

1 kommentar:

H sa...

Duktiga du! bara 20 dagar kvar ! HEJJA!!