onsdag 4 februari 2009

Sista dagen på praktiken

Kändes trist att det var sista dagen på praktiken bland de allra minsta. Det är ju rätt lång vårdtid så det hade varit roligt att hinna följa ett barn från inläggning till åtminstone hemsjukvård. Men nu blev det inte så.

Idag har jag självständigt tagit hand om en familj med allt vad det innebär bland annat matning, amning, rondning, kändes bra. Sen har jag övat på att koppmata en nyföding, kladdigt men jag lyckades till slut få in en någotsånär bra snits på det hela. Jag återkommer gärna!

Känner mig helt trött i huvudet, det har varit mycket intryck de har två dagarna, massor att bearbeta och fundera på. Var så trött att det var jobbigt att åka hem, då är man trött!

Fick svar på barntentan vi skrev för några veckor sedan, den är godkänd! Så himla skönt!

Inga kommentarer: