tisdag 2 december 2008

Julblomster


Idag har jag julpysslat lite till, gjorde tre stycken små blomarrangemang . En som jag ska hemma, de två som är likadana, ska de två skolsköterskorna som jag har hängt i hasorna på under de här veckorna få som tack! Hoppas bara att ingen av de är allergisk mot hyacinter!


Jag har tre dagar kvar av praktiken, känns lite tråkigt, för det är nu man börjar komma in i det lite. Har under mina analytiska funderingar kommit fram till att jobba som skolsköterska bygger även det på relationer och förtroende till och från barnen och deras föräldrar. Så det är svårt att under två veckor få den relationen, så man får bara en liten inblick i arbete. Skulle vara roligt att praktisera under en längre tid, för att kunna få en chans att bygga en relation till eleverna.

Inga kommentarer: