lördag 8 november 2008

Tentan

Har aldrig suttit tiden ut på en tenta någonsin, har alltid hunnit med att svara på alla frågor. Så var det inte igår, jag satt hela tiden ut, tre timmar, skrev så jag fick kramp i fingrarna. Just då önskade jag att jag hade kunnat skriva med både vänster och höger hand. Jag hann inte med alla frågorna, men det var jag inte ensam om, alla utom två i klassen satt kvar och det var inte någon av oss som satt kvar som hunnit med att svara på alla frågor. Lite irriterande, man vill ju gärna hinna svar på allt samt hinna läsa igenom det man skrivit, gå tillbaka och fundera lite. Men nu får lärarna läsa mina små kommentarer som jag hade skrivit åt mig själv i marginalerna som små påminnelser för att veta vad jag skulle läsa vidare i boken för att kunna fördjupa svaret. Jag kände mig helt slut efter tentan, men det var bara att sätta sig på tåget, åka hem, äta lite mat och sen åka till jobbet. Inte jättebra planerat att jobba natt efter en tenta, men jag hade väl aldrig trott att vi skulle skriva sent på en fredag eftermiddag.

Jag var sååå trött imorse när jag kom hem från jobbet.

Nu ser jag framemot en lördagskväll med god mat och ryggläge i soffan lite senare!

Inga kommentarer: