torsdag 21 augusti 2008

Knasig i kolan...

Att jobba tre nätter efter varandra brukar göra att jag blir lite allmänt trött och konstig dagen jag ska gå av, typ som idag. Jag vaknade strax innan två, tänkte att det var lika bra att gå upp, måste ju komma i säng ikväll i hyfsad tid. Åt lite mat, kokade kaffe. Döm om min förvåning när jag häller upp kaffet ur perculatorn och färgen är vattenblaskig... jag hade glömt att ha i kaffe, bara kokat upp vatten. När jag kokat nytt kaffe och druckit en balja, var det dags att baka maränger, M ska på fotbollsläger i helgen och det föll på vår lott att baka. Det är ju bra om man klarar av att läsa receptet ordentligt. Det är ju inte allt för många ingredienser i maränger, äggvita och socker. Men jag gjorde fel, vispade äggulan och sockret, det tog ett tag innan jag förstod varför smeten inte blev fast och tjock som den ska. Men nu är första plåten av marängerna i ugnen och kommer förhoppningsvis kommer de att smaka gott när de blir färdiga.



3 kommentarer:

Carolina sa...

jag lider med dig...

Anonym sa...

Hej syster! Hoppas att det är bra med dig trots att du är "knasig i kolan".
Tack för senast. Hoppas det inte dröjer så länge innan vi ses igen.
Kramar Paulina

Anonym sa...

Precis som vanligt.. ;)
Puss