tisdag 19 augusti 2008

Första natten avklarad

Jaha då var man tillbaka i vardagen igen. Gjorde min första natt inatt efter semestern. Kan ju erkännas att det var ju inte superkul att börja jobba igen, hade gärna varit ledig ett tag till! Tänk att semestern går så fort. Men det var kul att träffa jobbarkompisarna. Då kommer ju den aktuella frågan upp, varför jobbar man där man jobbar? För sina arbetskamraters skull, eller för jobbet? Jag valde ju yrket och arbetsplatsen först, arbetskamraterna fanns ju redan eller har börjat efter mig, så de är ju en bonus. Jag har bara haft tur som har fått så bra arbetskompisar plus att jag har ett väldigt roligt jobb. Lite ringrostig kände jag mig de första tio minuterna, men sen var allt som vanligt igen. Nu ska jag jobba två nätter till, sen kommer L till helgen, åh vad det ska bli trevligt!

Inga kommentarer: