fredag 25 juli 2008

om att göra allt i sista stund

Jag vet ju med mig att både jag och J gör allt i sista stunden, oavsett vad det gäller, därför är det förvånansvärt at vi redan har köpt en bröllopspresent (vi ska på bröllop i september), men till M som fyller år om en och en halv vecka har vi inte ens pratat ihop oss om vad som ska ges i present. Kan ju tala om att önskelistan är lång! Så idag var vi väg och skulle titta på vissa saker som står på listan, men kom vi hem med något? Ja en liten sak, men inte det vi hade tänkt. För det är inte bara att vi gör saker i sista stund, vi är rätt så veliga innan vi kan bestämma vad vi ska göra eller vad vi ska köpa. Rätt jobbigt faktiskt. På måndag åker vi på semester och är borta när M fyller år, så därför måste vi köpa med oss presenter till M, ja affärerna har ju öppet både imorgon och på söndag :-)

Flygbiljetterna till Spanien bokades redan i mars och jag som bokade kollade nog mest på vad det kostade och tänkte inte så mycket på flygtiden, visste att vi skulle landa på förmiddagen i Spanien, det var ju bra. Men nu har jag upptäckt att vi ska flyga redan kl 06.30, vilket innebär att vi måste vara på flygplatsen absolut senast 05.00, vilket innebär att vi måste åka hemifrån senast 03.00, det hade jag ju inte riktigt med i beräkningarna när jag bokade flyget, men vi landar ju tidigt i Spanien, så att vi fortare kommer till Frankrike. Men hur trötta kommer vi att vara?

Inga kommentarer: